Здравей

Потребител:

Парола:




Помни ме

[ ]
[ ]
[ ]




Новини 2019

ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
 


Ден и час

 


Търси PHARMABG.NET



Онлайн

Гости: 13, Регистрирани: 0 ...

най-много онлайн: 115
(Регистрирани: 0, Гости: 115) на 01 апр : 13:27

Регистрирани: 215
Най-новият регистриран: pharmabg

Форуми

PHARMABG.NET :: Форуми :: Подкатегории :: Неспециализиран
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Как Ви се струва това?
Редактори: admin , salvia, иван, Post to Facebook, pharmabg
Автор Отговор
Т.Йотов
петък 16 януари 2009 - 15:06:34

Регистриран потребител #6
Регистриран: вторник 25 ноември 2008 - 14:17:05
съобщения: 279

Седемте смъртни гряха на жената


В стара книга наречена „Домашен съветник” попаднах на интересна глава, даваща напътствия на дамите за семейния живот. Тъй като в книгата не открих коя е годината на издаване или списаване предполагам става дума за едни други времена /надявам се безвъзвратно отминали/.

А текста, от книгата, който привлече вниманието ми и реших да споделя с вас пише:

Известната кино-звезда, Ме Уест, е дала следните съвети на жените, които искат да. бъдат щастливи в брака.
Развалените годежи, нещастните бракове, разочарованията в любовта и всички нещастия в живота стават поради следните седем смъртни гряха на жената!

1. Те се пудрят и се оглеждат на публично място.
2. Винаги питат мъжа си, где е бил.
3. Карат мъжете си да ги чакат при определените среши
4. Когато не му приготвят вкусна храна.
5. Когато не го гледат когато е болен.
6. Когато не се контят за мъжа си.
7. Когато хвалят други мъже в негово присъствие.

Ако една жена обича мъжа си, трябва да се пази да не изпадне в един от тия смъртни грехове. Тя трябва да знае, че мъжът е много суетно същество, понякога по суетно от жената.

Умната жена никога не търси да се налага на мъжа си. Когато спори с него, трябва да бъде внимателна и да не го иронизира. Тя не трябва да се глези много пред мъжа си.

Най-после, жената трябва да знае, че тя може да завладее съпруга си, най-лесно чрез стомаха. Мъжът не желае, заради козметиката да се жертвува кухнята. Брак без добра кухня е осъден с вероятност 90 на сто на разтрогване.


Признавам си тези думи предизвикаха в мен буря от желание за смях, снизхождение, съжаление към жените живели този живот, ярост и т.н. но въпреки всичко това си давам сметка, че има частица истина зад остарелите фрази и разбирания.

Тези съвети малко осъвременени и изразени с по-модерни думички важат и до ден днешен. Само се е променило схващането, че при развод или раздяла жената е „губещата” страна. Това вече делим по равно мъже и жени.

Споделям „находката” си с вас и дано тя помогне на тези, които търсят пътя към семейното щастие.



Силва Коен

+добави в любими.ком
    aw.gif


[ Редактирано петък 16 януари 2009 - 18:52:27 ]

t.j. yotov
Най-отгоре
Т.Йотов
неделя 18 януари 2009 - 02:06:43

Регистриран потребител #6
Регистриран: вторник 25 ноември 2008 - 14:17:05
съобщения: 279
Знаеш ли, неволно даваш идея за обмен на уникални неща.

t.j. yotov
Най-отгоре
Т.Йотов
неделя 15 март 2009 - 03:05:56

Регистриран потребител #6
Регистриран: вторник 25 ноември 2008 - 14:17:05
съобщения: 279
Нещо познато да ви се вижда?
Традиционното подновяване на договорите за доставка между производителите и големите вериги тази година е на път да прерасне в търговска война. Според българските доставчици причината е в натиска на хипермаркетите да получат допълнителна отстъпка от цените на стоките. За проблема разговаряме с Лукан Луканов, председател на надзорния съвет на "Арома" и зам.-председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България.

Г-н Луканов, какъв е проблемът между българските производители и търговските вериги?

- За съжаление в последно време към всички лоши неща, които се случват заради финансовата криза, се добавя още едно, което обещава да се стовари с много голяма сила върху производителите. В Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) получаваме оплаквания от много производители на хранителни продукти, мляко, напитки, козметика, че в процеса за подновяване на договорите за тази година търговските вериги много нагло и ултимативно им поставят въпроса да увеличат отстъпките от цената на продуктите си. Това са разходите, които производителите правят, за да могат да продават в големите магазини. Сегашните условия на търговските вериги обаче стигат до граници, които са неприемливи и се отразяват на финансовите показатели на производителите. Имах разговор с мениджъра на "Кауфланд", който ми каза, че "Арома" трябва да увеличи отстъпката с 4%. През миналата година тя беше 30 на сто. Това е категорично неприемливо и предизвиква много голямо безпокойство.

Какви ще са последствията за българските предприятия от тези действия на веригите?

- Допълнителна отстъпка би означавала допълнителна декапитализация на предприятията, които и без това са стиснати здраво за шията. Те ще влошат още повече финансовите си резултати. Ще се получи и общо повишение на цените, и допълнителен инфлационен натиск. Ако например "Арома" удовлетвори искането на една търговска верига да вдигне отстъпката с 2%, ще трябва да повиши цената със 7%, за да го компенсира. Това ще увеличи цените на стоките в магазините. Третият ефект е, че българските предприятия на практика ще субсидират централите на търговските вериги, защото те могат да изнудват само нас, не и мултинационалните компании. В крайна сметка ще се намали конкурентоспособността на българските предприятия.

Ако увеличим отстъпките, имаме два изхода - единият е да намалим печалбата си, а вторият е да вдигаме цените. Първият е невъзможен, защото и заради кризата капацитетът за намаляване на печалбата на българските производители е изчерпан. Ако вдигаме цените, ще ги доближим до тези на западните компании, а това към момента е пагубно особено в козметиката. Когато започнем да търгуваме на равни цени с "Колгейт" или с "Хенкел", нашите продажби ще намалеят.

С тези условия мултинационалните търговски вериги нанасят много жесток удар върху българските производители. Те няма къде да продават, ако не се договорят с веригите, чийто пазарен дял в търговията на дребно е над 50%. Не е тайна, че ако процесът на договаряне с доставчиците не се управлява, контролира и регулира, търговските вериги могат за една година да преструктурират цели икономики. Това е пряко посегателство върху независимостта на българския бизнес и развитието му.

Българските компании, които продават във вериги като "Кауфланд", "Метро", "Била", плащат около 45-50% по-висока цена за достъп до рафтовете в сравнение с мултинационалните компании, които имат споразумения с техните централи. Това изкривява и деформира пазара. На всеки е ясно, че фирми като "Проктър енд Гембъл", "Хенкел", "Юниливър" много трудно могат да бъдат притискани. Докато при нас идват и ни казват: "До вчера сте давали 30% - от утре трябва да давате 35% отстъпка от цената".

Как спорът между хипермаркетите и производителите ще се отрази на потребителите?

- Те ще трябва да плащат повече и ще имат по-малък избор, тъй като веригите имат право да определят кой да присъства в магазините им. Това е основната опасност, която е забелязана и от ЕС - че супермаркетите не предлагат рафтовете си на всеки. Там може да попадне само онзи, който има нужния ресурс да плати било входната такса, било отстъпката.

Ще се обърнете ли към български институции, възможно ли е да се инициират законодателни промени за решаването на проблема?

- Да, възможно е. Ако сега не предприемем действия, за да постигнем разбирателство и не получим помощ от държавата, догодина ще е късно. Ще алармираме всички възможни институции, иначе всяка следваща година търговските вериги ще ни поставят все по-тежки условия.

Комисиите за защита на конкуренцията (КЗК) и за защита на потребителите (КЗП) могат да помогнат, като проверят как действат веригите и защо го правят. Те трябва да се подчиняват на общите европейски правила, а те доколкото знам не разрешават различно тълкуване на свободните стопански субекти. Всички трябва да имаме равен старт и равни права.

Ще поискаме съдействие от държавата в лицето на правителството, икономическата комисия в парламента, на КЗК и КЗП, защото в крайна сметка плащат потребителите. Ще информираме и нашия еврокомисар Меглена Кунева. Това не е само българско безпокойство, както личи от публикацията в британския "Индипендънт" със заглавие "ЕС приканва към ново разследване на супермаркетите". ЕС посреща също с безпокойство опитите на търговските вериги да ограничават конкуренцията и да изкривяват пазара.

България може активно да участва при определянето на позицията на Европейската комисия, защото това явно ще бъде тема на предстоящ дебат в ЕС. Цяло щастие е, че Европейският парламент се е произнесъл с декларация по този проблем. Прекомерната концентрация на сила и власт в търговските вериги, които по принцип са много полезни, е много сериозен проблем за целия Европейски съюз. Това води до монополизация и изчезване на конкуренцията. Явно този процес се нуждае от регулация.

Къде виждате изход от ситуацията?

- ЕК сигурно ще го намери в нов вид регулация. Не може цели икономики да бъдат зависими от решенията на високоплатени мениджъри, които безцеремонно се налагат в опита да подобрят финансовите резултати на ръководените от тях вериги. Ако искаме да има българска индустрия и български продукти, трябва да намерим начин да се разберем с търговските вериги. Образно казано, в момента те убиват кравата, която им дава мляко. Единственият начин да решим въпроса е, като консолидираме исканията на доставчиците. Ултиматумите от страна на веригите не са начинът да се разберем. За българската индустрия това означава тотален колапс, в който малцина ще оцелеят.

Ако не се разберем, всеки е в правото да предприема всякакви действия. Обсъждаме и вариант, в който стотина български предприятия да спрат доставките за една от веригите. Тогава в тези магазини ще останат само вносните продукти, които са по-скъпи, а българите не са богати колкото хората в Германия например. Дали тогава ние няма да сме тези, които ще диктуват условията?

Възможно ли е да се стигне до търговска война?

- Това няма да е търговска война, а война за справедливи условия. Ако се действа ултимативно, а не кооперативно, ние също имаме оръжие. Щом ще има война, ще я караме като на война.

Кога очаквате да се намери решение на проблема?

- Не мисля, че може да стане сега и веднъж завинаги. Според мен най-добрият вариант е търговските вериги да разберат, че без ясни и публични условия към всички доставчици нещата няма да стоят добре. Не може мултинационалните компании да плащат по 20% отстъпка, а българските фирми по 35%.

Какво ще предприеме КРИБ в защита на бизнеса?

- Ще консолидираме недоволството на българските доставчици и ще искаме от веригите да се съобразяват с нашето мнение. Разговарял съм с браншовите организации на млекарите, хлебарите, месарите, с производителите на напитки. Навсякъде подходът на веригите е един и същ - безцеремонно, ултимативно и нагло мачкане. Нека който и каквито проблеми да има в това отношение да сигнализира в КРИБ и ще получи тотално съдействие. Ще организираме събиране на доставчиците, за да изработим обща позиция.

Всички търпим ефектите от кризата, но трябва да ги разделим помежду си. Не е справедливо веригите да решават финансовите си проблеми за сметка на българските фирми. Ако тази ситуация продължава, заедно с последствията от финансовата криза ще доведе много български производители до тотален фалит. С една дума - потенциалът за развитие на икономиката в България е поставен на карта. Етикети Арома Лукан Луканов КРИБ Търсене

t.j. yotov
Най-отгоре
 

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System


Back on top ^



'crystalx 1.1' by Joei. Original html theme by Nuvio. This theme also contains code by Wiedhodho.
Време за изпълнение: 0.0544 сек., 0.0176 от тях за заявки.