Здравей

Потребител:

Парола:




Помни ме

[ ]
[ ]
[ ]




Новини 2019

ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 


 


Търси PHARMABG.NET



Онлайн

Гости: 7, Регистрирани: 0 ...

най-много онлайн: 163
(Регистрирани: 0, Гости: 163) на 04 юли : 07:13

Регистрирани: 215
Най-новият регистриран: pharmabg

Форуми

PHARMABG.NET :: Форуми :: Подкатегории :: НОВИНИ ОТ МЕДИИТЕ :: От пресата
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Храни и фармация
Редактори: admin , salvia, иван, Post to Facebook, pharmabg
Автор Отговор
admin
неделя 03 април 2011 - 15:42:41
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2954

Нахранете ме за здраве

Фармацията и производителите на бързооборотни стоки все повече се конкурират в полезните храни и добавки



По щандовете на аптека на Шан-з-Елизе заедно с лекарствата са изложени и хранителните добавки за грижа за ставите, диетични супи, нискокалорични храни и напитки. Хипер- и супермаркетите пък отдавна отделят все повече място за здравословните храни с живи бактерии, растителните продукти без животински мазнини и други подобни стоки. Wal-Mart отвори 100 миниклиники в магазините си. Във Великобритания най-големите вериги правят все повече аптеки в магазините си и предлагат все по-ниски цени на лекарствата, дори на скъпите антиракови.

Според последното проучване на A.T. Kearney - "Да спечелиш битката за здравето на потребителите" (Winning the Battle for Consumer Healthcare), големите магазини и аптеките все повече ще се конкурират на полето на една чисто нова индустрия - продуктите, които поддържат здравето и не позволяват човек да се разболее. Това е нов и бързоразвиващ се сектор, който съчетава научните изследвания и иновациите на фармацията с умението да се достигне до всеки клиент на концерните за бързооборотни стоки. Лекарствата и добавките, които подпомагат доброто здраве и се продават в аптеките, достигнаха оборот от 125 млрд. долара през 2010 г. Здравословните храни обаче водят в надпреварата и техните продажби се очаква да нараснат от 165 млрд. долара през 2007 до 240 млрд. долара през 2012 г. според данни на Евромонитор, използвани в проучването. Краят на разделителната линия между двете индустрии идва заради застаряването на населението, урбанизацията, вредните навици и лавината от хронични болести, от които потребителите трябва да се предпазят, желанието им да променят начина си на живот.

На фронтовата линия

От корпоративна перспектива през последните години в сектора се случиха много знакови събития - Danon вече има джойнт венчъри в медицинските храни. Minute Maid лансира сокове с растителни стероли (естествен стероид в организма), мултивитамини и омега-3 киселини. Nestle пък отиде една крачка напред и създаде Nestlé Health Science S.A., която включва бизнеса с медицински храни на компанията и Nestlé Institute of Health Sciences. Целта на компанията е да положи началото на нова индустрия, намираща се между производството на храни и фармацията – персонализирана здравна наука на храненето за превенция и лечение на тежки заболявания. Компанията вече лансира на пазара съвместно производство с L`Oreal – Inneov Laboratories, които съчетават познанията на двата концерна за храните и за кожата.  

Фармацевтичните компании също се преориентират – например GlaxoSmithKline купи компания за спортни добавки, за да увеличи линията си на здравословни продукти за крайните клиенти. От друга страна, повече дружества от сектора започнаха да продават като лекарства без рецепта едни от най-популярните си продукти за отслабване, намаляване на холестерола, алергии и т.н.

Ръст и в България

В България все още има ясна граница между здравословните храни и лекарствата и добавките, но компаниите започват все по-активно да лансират новите си "гранични" продукти. Според проучване на Danonе само за две години потребителите, които редовно ползват един от най-популярните им продукти с допълнителни здравословни ползи, са се удвоили. Хранителните добавки и лекарствата без рецепта, които подпомагат възстановяването на организма, бележат ръст от 9.3% в стойност през 2010 спрямо 2009 г., която пък беше запомнена с двуцифрен ръст в приходите. Само през миналата година пазарът на обезболяващите медикаменти, витамини, хранителни добавки, продукти за грижа за ставите и отслабване достигна 436 млн. лв.

Храната не е лекарство

Никоя храна сама по себе си не може да се счита за профилактична или лечебна, но пък балансираното съчетание от храни може да предотврати затлъстяването и част от хроничните болести.
Според Збигниев Валкиевич, изпълнителен директор на "Нестле България", по-скоро няма конкуренция между храни, витамини, добавки и лекарства, защото всички са от значение за здравословния начин на живот. "Храните не бива да се изписват като лечебно средство, а подходящата комбинация от различни хранителни продукти се препоръчва за по-доброто общо здравословно състояние на организма", отбелязва той.

Храните нямат претенции да лекуват. Те доставят на организма необходимите хранителни вещества и енергия, съчетани с допълнителни здравословни ползи, допълва Цветелина Георгиева, мениджър "Комуникации" на "Данон – България".

По подобен начин стои въпросът и с толкова популярните хранителни добавки – те само подпомагат диетата. Територията на лекарствата все още е ненакърнена, но за сметка на това пък всекидневната диета става все по-близка до медикамента.

"Все по-голям е интересът към продукти без консерванти и изкуствени съставки, както и към пълнозърнести продукти. Забелязва се и тенденция българите да обръщат по-голямо внимание на закуската като едно от важните хранения през деня и да търсят продукти, осигуряващи пълноценна закуска", коментира Валкиевич.

По думите му затова в портфолиото на компаниите, например на Nestle, през последните години има силен акцент върху продуктите със съдържание на фибри – пълнозърнести закуски, бисквити, които действат благоприятно на храносмилателната система. От миналата година на пазара има и кафе от изпечени и сурови кафе зърна, което пък е богат източник на антиоксиданти.

"Определено хората все повече се ориентират към продукти с допълнителни здравословни ползи", коментира Цветелина Георгиева от "Данон".

Във фармацевтичните продажби има също интересна тенденция. През миналата година трети по продадени опаковки след аналгин и ацетизал и първи по стойност в топ 10 на групата най-продавани лекарства без рецепта е продукт, който има профилактичен характер – "Аспирин Протект" на Bayer, който предпазва от инфаркт и сърдечно-съдови проблеми. По данни на IMS Health от него са продадени 3.7 млн. опаковки за 15.8 млн. лв. и ръстът и в стойност, и в опаковки е над 30% спрямо 2009 г.

Рискът дълголетие

Според изследването на A.T. Kearney дълголетието заедно с урбанизацията, заседналия начин на живот, затлъстяването и тютюнопушенето са част от рисковите фактори за увеличаване на хроничните болести. Ако днес 45% от населението на Великобритания е изложено на един от трите рискови фактора – възраст, затлъстяване или пушене, се очаква през 2020 г. това число да е 60%.
Прогнозите показват, че през 2030 г. 36% от германците и 30% от китайците ще бъдат по-възрастни от 60 години, а в САЩ ще живеят повече от 1 млн. столетници.  Това възрастно население ще има нужда от медицински услуги, превенция на фрактурите, общо добро здраве и предпазване от деменция.
Именно това налага едно бързо преориентиране на здравните системи. Повечето от тях са добре подготвени да лекуват експлозията от хронични болести. Проблемът е, че тези заболявания растат, а заедно с тях и огромното количество ресурси, отделяни за лечение. Именно затова правителствата инвестират в превенция на най-разпространените заболявания – остеопороза, диабет, рак, сърдечно-съдови проблеми и деменция. Там е и нишата на компаниите, които произвеждат здравословни продукти и медикаменти – повече калций, намаляване на нивата на холестерола, по-малко мазнини, повече растителни фибри и естествени съставки.

Според изследването на A.T. Kearney една от най-бързо развиващите се линии лекарства в световен мащаб са тези за понижаване на холестерола. Причината за това е световната борба със затлъстяването. Именно там големите фармацевтични компании все още имат какво да направят, за да догонят производителите на бързооборотни стоки. Пример в това отношение е GlaxoSmithKline, която през последните години промотира продукта си за отслабване заедно с упътване за здравословно хранене, седмични съвети, статии, рецепти, интернет сайт.

Според анализа на A.T. Kearney печелившите компании в този нов сегмент трябва да съчетават основните плюсове на фармацевтични компании и на концерните за бързооборотни стоки – близост и разбиране на предпочитанията на клиентите, глобално присъствие със силни регионални офиси, брилянтни маркетингови стратегии, достъп до масовите канали за продажби, гъвкавост и участие във вериги, виждане за бъдещите пазарни трендове и да предлагат иновативни продукти с доказана ефективност (виж графиките). Така в битката за здравето и дълголетието на потребителите печеливши ще бъдат онези компании, които правят клиентите и пациентите си по-здрави.

--------------------------------------------

Добави коментар:


=============================================================================

Нели Запрянова1:49 pm

Моите уважения към Д-р Серафимов, и аз произлизам от лекарско семейство ,и знам че има лекари и "лекари",които поставят диагноза от вратата,по телефона без да прегледат пациента.Назначават лекарства по телефона/ако можеш да се свържеш с лекаря/,пациентите пишат на листчета каквото са чули и след това в аптеките настава едно гадаене какъв е бил първоначалният замисъл на лекаря и коригиране на дозировки.Хващала съм рецепти с предписани три лекарствени продукта с еднаква генерика/парацетамол/ и много други.Нека с лекарите да не се ритаме по кокалчетата а всеки да си гледа съвестно работата.Лекарите да извършват истински прегледи и да предписват четливо и медицински грамотно рецептите,а ние фармацевтите ще бъдем особено щастливи само да ги отпуснем.



[ Редактирано понеделник 04 април 2011 - 16:36:57 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
 

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System


Back on top ^



'crystalx 1.1' by Joei. Original html theme by Nuvio. This theme also contains code by Wiedhodho.
Време за изпълнение: 0.0392 сек., 0.0084 от тях за заявки.