Здравей

Потребител:

Парола:




Помни ме

[ ]
[ ]
[ ]




Новини 2019

ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 


 


Търси PHARMABG.NET



Онлайн

Гости: 15, Регистрирани: 0 ...

най-много онлайн: 171
(Регистрирани: 0, Гости: 171) на 27 авг : 22:00

Регистрирани: 215
Най-новият регистриран: pharmabg

Форуми

PHARMABG.NET :: Форуми :: Подкатегории :: НОВИНИ ОТ МЕДИИТЕ :: От пресата
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
В капана на "Българския фармацевтичен съюз" ООД
Редактори: admin , salvia, иван, Post to Facebook, pharmabg
Автор Отговор
admin
четвъртък 29 септември 2016 - 15:49:12
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2955


В капана на "Българския фармацевтичен съюз" ООД

от Димитър Илиев | Здравеопазване

Копирано от standartnews.com

Не може да работиш в аптека, ако не внесеш в „БФС" годишна такса от 144 лв.


Браншовата организация действа като банка - напуснеш ли я, при връщане си плащаш с лихвите

България е повече от странна държава. Когато някой поиска, дори професионално сдружение, което в зародиша си е нещо доброволно, ще стане задължително. По принцип съсловните организации са доброволни сдружения на хора от дадена професия, които да защитават правата на членовете си пред властта и администрацията.

Но в България има специалисти, които независимо, че са учили 5 години за магистър-фармацевти, няма да могат да си намерят работа в аптека, ако не са членове на съсловната си организация. Т.е. независимо какво и как си учил, накрая идва нещо като задължителна матура – дай 144 лв., за да можеш да упражняваш професията си. Абсурдите в Българския фармацевтичен съюз сигурно са безброй. Те идват от инцестното раждане на тази професионална организация през 2007 г. със Закона за съсловната организация на магистър-фармацевтите. Проектът за този закон се „пече" в парламента почти 3 години – от 2004 до септември 2006 г., когато той става факт.

Закон за прецакване на фармацевтите и за облагодетелстване на една малка прослойка

Защото, ако не си съгласен с мнението на ръководството и, не дай си, Боже, те изключат от съюза, губиш правата да упражняваш професията си. Ако те върнат – плащаш си членския внос барабар с лихвите, досущ като в добре смазана банкова институция.

Политиката на БФС продължава философията, заложена при създаването на съюза. Той се държи като лобистка организация, превишаваща пълномощията и компетентността си, като защитава чисто търговски интереси – цени и ценообразуване на лекарства, надценки, отстъпки, собственост на аптеки и т.н. Всичко това - в нарушение на чл.5 от Закона за съсловната организация, където са определени функциите му. Целта му през последните 10 години е

да налага ограничения, да намалява пазарната среда в бранша и дори да създава монопол

с минимално заложени цени на лекарствата. Общата цел е битка против пазарните принципи, повече регулация и контрол. Всички тези изисквания противоречат на каквато и да е икономическа логика, очевидно обслужват частни интереси и са против крайния потребител.

Така Българският фармацевтичен съюз още в зародиша си се е превърнал не в сдружение за защита на правата на членовете си – фармацевти, а в ООД, което благодарение на монополното си положение, успява да генерира огромни приходи от членски внос. Съюзът води задължителни допълнително платени обучения за членовете си, а в последно време пък се бори за фиксирани цени на лекарствата, което също убива конкуренцията, свободния пазар и в крайна сметка вреди на потребителите на лекарства.
В същото време съюзът

играе и ролята на ненужен администратор

– за да може фармацевт да смени аптеката или града, в който работи, трябва да получи удостоверение, което струва 10 лв. За да сключиш договор с касата и да го подновиш, всяка година ти трябва отново удостоверение, за което плащаш по 10 лв. За да вървиш напред в професията на фармацевт, задължително трябва да посещаваш обученията на БФС. От тях взимаш кредитни точки като в университета. Разликата е, че тук всичко се плаща: 1 точка – 1 левче. Съсловниците са измислили нов стандарт, за да си гарантират приходи в хазната на организацията – без да платиш поне 30 кредитни точки, БФС не ти дава възможност да сключиш договор с НЗОК.

Съюзът се обслужва от множество външни организации за връзки с обществеността, информационни технологии и юридически услуги. Как се правят поръчките за победител - не е ясно. ООД-то печели от всякакви услуги, като издаването на електронна карта - с чип и електронен подпис. На съюза струва по 8 лв., а на регионалните колегии я продават за 12,60 лв. Защо трябва централата на съсловната организация, регистрирана по Закона за лицата и семейството, да си начислява печалба, също не е ясно. За да се генерират повече удостоверения по 10 лв., тези, които важат за НЗОК, са червени, а тези, които остават в аптеките – зелени, разказват аптекари.

Никой от тях не желае да застане с името си, защото това е равносилно на самоубийство

В сайта на БФС няма как да се видят годишните отчети за приходи и разходи на организацията. Непрозрачността на финансовите решения водят до откровено абсурдни действия. Макар да има изградена електронна платформа за дистанционно обучение, което би трябвало да е евтино и удобно за ползвателите й, ръководството на съюза е решило, че платформата излиза скъпа за БФС.

На този фон едва ли е изненадващо, че доверието на големите фармацевтични фирми към съюза не е високо. От публикуваните през юли данни за даренията на 22 големи фармацевтични фирми става ясно, че докато на отделни лекари са платени общо 21 млн. лв., за съсловни организации са похарчени едва 7 млн. лв. Най-малко пари, няма да се изненадате, е получил Българския фармацевтичен съюз - общо 48 000 лв. За сравнение, лекарският съюз е получил почти 3 пъти повече финансиране - 142 000 лв. Но не е ясно пък финансирането от дистрибуторските фирми, които нямат ангажимент да оповестяват даренията си.

Очевидно проблемът в БФС е системен, а не плод на случайни грешки. Днес започва Петият редовен конгрес на организацията в Несебър. Не си мислете, че всичко е премислено и върви по мед и масло. Специално за конгреса за първи път софийската регионална колегия въведе регистрация в интернет, а регистрираните членове избираха онлайн делегатите. И тук идва последният абсурд – изборът им ще важи в следващите 3 години. Т. е., колкото и избори да се правят до 2019 г., в тях ще участват все едни и същи делегати, избрани сега. Какво става с новоприетите членове, които са станали членове на БФС ден след края на регистрацията в интернет?

Те просто губят избирателните си права

както и всички, които ще станат членове на съюза в следващите 3 години. Изглежда като недомислие, но в ООД-то „Български фармацевтичен съюз" всяка глупост има своето логично обяснение от гледната точка на ръководството, за което очевидно те са удобните делегати, които да гласуват увеличаването на мандата на ръководството от 2 на 3, както и премахването на избираемостта на главния секретар, който ще може да изпълнява тези функции доживот със заплата от 8 минимални работни заплати. Защо столичната организация прави онлайн избор на делегати - не е ясно, след като в закона е записано, че общото събрание се прави в присъствието на 2/3 от членовете й.

Само че тези камъни поставят резонния въпрос – законно ли е въобще провеждането на конгреса и бъдещите му решения.

Дистанционното обучение засега е прекалено скъпо

Проф. Илко Гетов, председател на БФС

- Проф. Гетов, какъв е акцентът на конгреса? Вероятно ще търсите подкрепа за идеята за електронизиране на документите, което ще премахне нуждата от всякакви пръстови отпечатъци в аптеките?

- Това е съсловен конгрес и няма да разглежда въпроси от сферата на здравеопазването. Предвидили сме в неделя да има дискусия по проблеми на фармацевтичната система. Основният акцент е избор на ново ръководство и промени в устава, свързани с намаляване на административната тежест към членовете ни и превръщането на БФС в електронно базирана платформа като съсловна организация.

- За първи път членовете от Столичната организация се регистрират в интернет и онлайн избират делегати, така ли е?

- Да, това е записано в устава и позволява онлайн гласувания и неприсъствени общи събрания. Имаме протокол от цялата тази процедура, така че всичко е законно. Предвиждаме подобно нещо в големия устав за провеждането на вътрешно-съсловни референдуми. Надявам се да бъде прието от делегатите. Но това е нещо, което не касае обществото и пациентите.

- Това за пръстовите отпечатъци в аптеките обаче, ги касае...

- Според идеята на МЗ от 1 април 2017 г. ще има електронна рецепта и здравно досие, което ще изключи необходимостта от пръстови отпечатъци в аптеките. Колегите ни на 90% имат карти с електронен подпис, те във всеки момент могат да влизат в системата, защото тя ще бъде криптирана. Изцяло подкрепяме тази идея, защото пръстовият отпечатък за нас е неприемлив.

- Защо, макар да имате платформа за дистанционно обучение, не я използвате и не я въвеждате?

- Не е въведена, защото е много скъпа - около 50 000 лв. Една продължаваща система за дистанционно обучение изисква големи инвестиции, които ние нямаме. Но това ще бъде приоритет за следващия мандат.

източник - http://www.standartnews.com/balgariya-zdraveopazvane/v_kapana_na_balgarskiya_farmatsevtichen_sayuz_ood-343895.htmЛИНК />
Не може да работиш в аптека, ако не внесеш в „БФС" годишна такса от 144 лв.
Браншовата организация действа като банка - напуснеш ли я, при връщане си плащаш с лихвите
България е повече от странна държава. Когато някой поиска, дори професионално сдружение, което в зародиша си е нещо доброволно, ще стане задължително. По принцип съсловните организации са доброволни сдружения на хора от дадена професия, които да защитават правата на членовете си пред властта и администрацията.
Но в България има специалисти, които независимо, че са учили 5 години за магистър-фармацевти, няма да могат да си намерят работа в аптека, ако не са членове на съсловната си организация. Т.е. независимо какво и как си учил, накрая идва нещо като задължителна матура – дай 144 лв., за да можеш да упражняваш професията си. Абсурдите в Българския фармацевтичен съюз сигурно са безброй. Те идват от инцестното раждане на тази професионална организация през 2007 г. със Закона за съсловната организация на магистър-фармацевтите. Проектът за този закон се „пече" в парламента почти 3 години – от 2004 до септември 2006 г., когато той става факт.Копирано от standartnews.com


[ Редактирано четвъртък 29 септември 2016 - 15:52:08 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
admin
четвъртък 29 септември 2016 - 20:35:40
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2955


Днешните реалности предопределят съдбата на човек, завършил фармация с образователно-квалификационна степен „магистър” и желаещ да практикува професията,  за която е учил,  по доста странен начин. Нещо повече, ако този човек в допълнение е придобил и следдипломна специалност и не е осъждан респ. лишаван от правото да упражняван професията си, всичко това се оказва недостатъчно обстоятелство,  за да може същият свободно да практикува професията,  за която е учил и квалифицирал, ако не членува задължително в т.нар. съсловна организация на магистър-фармацевтите „Български фармацевтичен съюз”.
 Същата е законово закрепена като единствена, монополна и безалтернативна посредством
ЗАКОН ЗА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТИТЕ (Обн. ДВ. бр.75 от 12 Септември 2006г., изм.и доп.)

.И така - правото на свободно сдружение е гарантирано от:

 Чл. 44. (1) /Гражданите могат свободно да се сдружават/ от Конституцията на Република България ,
  Чл.11 (1) Свобода на събранията и сдружаването /Βсеки има право на свобода на мирните събрания и на свободно сдружаване, включително правото да образува и членува в професионални съюзи за защита на своите интереси./ Конвенция за защита правата на човека и основните свободи (изменена и допълнена от Протоколи № 11 и 14 придружена от Протоколи № 1, 4, 6, 7 и 13 в сила от 1 юни 2010 г.), както и от
  Чл. 12 (1) Свобода на събранията и сдруженията /Всеки има право на свобода на мирни събрания и на свободно сдружаване, на всяко равнище, по-специално в областите на политическото, профсъюзното или гражданското сдружаване, включително правото да образува и членува в професионални съюзи за защита на своите интереси./ Харта на основните права на Европейския съюз.

 В същото време това право, а именно правото на  свободно сдружение се отнема от:
 Чл. 1.(2) /Съсловната организация на магистър-фармацевтите по смисъла на този закон е Българският фармацевтичен съюз/ и
  Чл. 3.(1) /Магистър-фармацевтите, които упражняват професията си, членуват в БФС/ от горе-споменатия ЗАКОН ЗА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТИТЕ.
Логично следва въпросът:
  Как и защо текстовете в един закон са в очевидно противоречие с Конституцията на Република България, чието върховенство над всички останали закони е поставено в
  Чл. 5. (1) /Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат/. и
 (2) /Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие/.?

 Дори и да приемем все пак задължителното членство в казионната, съсловна организация като въпрос на тълкувание относно определени човешки права, то отказа или нежеланието по собствено волеизявление за членство в нея по смисъла на

 Чл.4. /Магистър-фармацевт може да упражнява професията си на територията на Република България, ако отговаря на изискванията на глава седма, раздел II от Закона за здравето или на Закона за признаване на професионални квалификации и е вписан в регистъра на регионалната фармацевтична колегия, на територията на която се установява на работа./ от Закона води след себе си автоматично до забрана за практикуване на професията, т.е. до законова забрана за полагане на квалифициран труд.

 Правото на труд се гарантира от
 Чл. 48. (1) /Гражданите имат право на труд. Държавата се грижи за създаване на условия за осъществяване на това право./
 (3) /Всеки гражданин свободно избира своята професия и място на работа./ от Конституцията на Република България и
 Чл.15 Свобода при избор на професия и право на труд /Всеки има право да работи и да упражнява свободно избрана или приета професия./ Харта на основните права на Европейския съюз.
 И още нещо не без значение – възможност за вероятно посегателство върху правото на труд въпросният ЗАКОН ЗА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТИТЕ предвижда дори и при членство в самата съсловна организация в
 Чл. 38. /За нарушения по чл. 37 на магистър-фармацевта могат да бъдат налагани следните наказания:
 1. порицание;
  2. глоба в размер от една до пет минимални работни заплати;
  3. заличаване от регистъра на регионалната фармацевтична колегия за срок от три месеца до три годин./.
 При това не след влязла от съда присъда свързана с упражняване на професията, а чрез някакъв акт на регионални комисии!
 Съгл. Чл. 119 (1) от Конституцията на Република България /Правораздаването се осъществява от Върховния касационен съд, Върховния административен съд, апелативни, окръжни, военни и районни съдилища./ единствената институция която има право на установяване на вина е съда.

 Тогава е логично да се постави въпроса:
 Кой и на какво основание игнорира съда като институция за правораздаване и си присвоява вместо него правото да постановява виновност или невинност с произтичащото от това отнемане правото на труд?
 
 Нещо повече от:
 Чл. 41. (1) /Налагането на наказанията по чл. 38 не отменя търсенето на наказателна, гражданска или дисциплинарна отговорност на нарушителя/
 е видно, че за едно провинение може да последват две отделни наказания, което от своя страна е в пълен разрез в европейските правни норми, постановени в
 Чл. 50 /Право на всеки да не бъде съден или наказван два пъти за едно и също престъпление/ Харта на основните права на Европейския съюз.

 В тази връзка би следвало в съсловни или професионални организации да се членува свободно и по съвест, като водещ мотив да са единствено професионалните аргументи и потребности.



[ Редактирано четвъртък 29 септември 2016 - 23:33:52 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
admin
четвъртък 29 септември 2016 - 21:06:15
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2955
Уважаеми Колеги,
 Понеже многократно съм упрекван, че подлагам на критика действащото ръководство на т.нар. БФС, което "готви" в момента своето преизбиране на пореден казионен Конгрес, като го упреквам,че не действа в полза на фармацевтите и тяхната професия, бих желал да Ви запозная с конкретните мои виждания и съответно предложения за законодателни промени и изменения в действащата нормативна уредба.
 Те според мен биха допринесли фармацевтите да изградят на доброволен и свободен принцип сдружения, които действително да отговарят на техните потребности от професионална защита. В същото време предлагам на Вашето внимание и съответстващи промени в ЗЛПХМ, които да утвърдят статута на магистър-фармацевтите като водещ в сферата на лекарствената дейност и политика.
 По-голямата част от изложеното по-долу, касаещо ЗЛПХМ съм предоставил на вниманието на господата и дамите от актуалното ръководство на БФС за съвместни действия и работа по тях. Отговор и резултат естествено няма!
 Ето защо считам, че механичният сбор от фармацевти събран в една безалтернативна и монополна структура с тромав и не винаги прозрачен начин на взимане на решения е контра-продуктивен за хората, които упражняват професията си като фармацевти. Това наложи изготвянето на проект за законодателни промени в ЗСОМФ, който представям на Вашето внимание.
Поправки свързани с ИАЛ
Чл. 16. (1) Към министъра на здравеопазването се създава Висш съвет по фармация, който включва петима представители, определени от министъра на здравеопазването , петима представители на Българския фармацевтичен съюз, двама представители на Националната здравноосигурителна каса ( НЗОК) и по един представител на фармацевтичните факултети на медицинските висши училища. Министърът на здравеопазването е председател на съвета без право на глас.
Да се прецизира и коригира така:
Чл. 16. (1) Към министъра на здравеопазването се създава Висш съвет по фармация, който включва петима представители с Висше фармацевтично образование, определени от министъра на здравеопазването, петима представители на фармацевтичното съсловие, двама представители на Националната здравноосигурителна каса ( НЗОК) с више фармацевтично образование и по един представител на фармацевтичните факултети на медицинските висши училища.
 Министърът на здравеопазването е председател на съвета без право на глас.

Чл.17. (1) Изпълнителната агенция по лекарствата е специализиран орган към министъра на здравеопазването за надзор върху качеството, безопасността и ефикасността на лекарствата.
 Да се прецизира и коригира:
Чл.17. (1) Изпълнителната агенция по лекарствата е специализиран регулаторен орган към министъра на здравеопазването за контрол върху качеството, безопасността и ефикасността на лекарствените продукти, както и за надзор върху производството и търговията с тях
.(3) Изпълнителната агенция по лекарствата се ръководи и представлява от изпълнителен директор, който се назначава по реда на Закона за администрацията .
Да се включи:
(3a) Изпълнителният Директор трябва да отговаря на следните изисквания:
1. Да притежава Висше фармацевтично образование
2. Да има минимум 2 (две) години трудов стаж в областта на регулацията на лекарствени продукти, производството или търговията с тях.
3. Да е придобил, общопризната специалност в сферата на контрола върху качеството, безопасността или ефикасността на лекарствените продукти.
Да се коригира:
Във всички членове от ЗЛПХМ, където изрично е упоменато името на съсловната организация на магистър-фармацевтите – Български Фармацевтичен съюз (БФС), то да се замени с термина «фармацевтично съсловие»
Мотиви за извършване на корекцията:
Упоменаването на конкретна организация (в случая съсловната организация на магистър-фармацевтите – Български Фармацевтичен съюз (БФС)), вменява задължението за съществуване единствено на нея без право на избор за свободно сдружение, което е пряко нарушение на Чл. 44. (1) /Гражданите могат свободно да се сдружават/ от Конституцията на Република България
ЗЛПХМ, Раздел Втори, Регистри
Чл.19 (1) Изпълнителната агенция по лекарствата поддържа и води регистри на:
Предложение за включване на т.9:
9. Правоспособните магистър-фармацевти в Република България
Аргументация:
 Считам, че Държавата, именно чрез регулаторният орган за лекарствените продукти в България- ИАЛ като специализиран орган към Министъра на Здравеопазването за надзор на качеството, ефективността и безопасността на лекарствата, би следвало да води регистър с правоспособните магистър-фармацевти, тъй като спецификата на тяхната дейност, произтичаща от
Чл.220 от ЗПЛХМ подлежи на контрол съгл. Чл. 17 (1), (5) т.9 именно от ИАЛ.

 ЗАКОН ЗА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТИТЕ
 Този закон в нарушение на текстове от Конституцията на Република България по същество узаконява една монополна организация и я легитимира като единствено възможна за съществуване и безалтернативна. 
 Ето защо считам, че този закон по презумпция трябва да бъде отменен изцяло и да се даде възможност за организиране на фармацевтичното съсловие на доброволен принцип според потребностите на отделните тясно профилирани фрагменти, които го съставляват!

 ЗАКОН ЗА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТИТЕ
 Чл. 3. (1) Магистър-фармацевтите, които упражняват професията си, членуват в БФС.
(2) Членството на магистър-фармацевти, които не упражняват професията си, е доброволно.
 Предложение да се промени:
 Чл. 3. (1) Правоспособните магистър-фармацевти, които упражняват професията си имат право да членуват в БФС.
 (2) Членството на магистър-фармацевтите е акт на свободно волеизявление.

 Чл. 4.  Магистър-фармацевт може да упражнява професията си на територията на Република България, ако отговаря на изискванията на глава седма, раздел II от Закона за здравето или на Закона за признаване на професионални квалификации и е вписан в регистъра на регионалната фармацевтична колегия, на територията на която се установява на работа.
 Предложение да се промени:
Чл. 4.  Магистър-фармацевт може да упражнява професията си на територията на Република България, ако отговаря на изискванията на глава седма, раздел II от Закона за здравето или на Закона за признаване на професионални квалификации и е вписан в регистъра на Изпълнителната агенция по лекарствата (ИАЛ).В закона има глава, която описва как възниква членството в организацията, но няма и дума, с която да се постановява неговото прекратяване.
Глава четвърта
ЧЛЕНСТВО, ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
 Предложение да се промени:
Глава четвърта
ЧЛЕНСТВО, ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ, ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ЧЛЕНСТВО
 Предложение за включване на:
Раздел III
Прекратяване на членство
 Чл.36а Прекратяване на членството в Българския фармацевтичен съюз става с подаване на молба за прекратяване на членство до председателя на регионалната фармацевтична колегия, на територията на която магистър-фармацевтът упражнява дейността си.
Глава пета 
НАРУШЕНИЯ И НАКАЗАНИЯ
Чл. 37. Магистър-фармацевтите носят отговорност за следните нарушения, допуснати при изпълнение на професионалните им задължения:
1. неспазване на правилата, определени в Кодекса за професионална етика на магистър-фармацевта;
2. неспазване на правилата за добра фармацевтична практика.
Предложение да се промени:
 Чл. 37. Магистър-фармацевтите носят наказателна отговорност за следните нарушения, допуснати при изпълнение на професионалните им задължения:
1. неспазване на правилата, определени в Кодекса за професионална етика на магистър-фармацевта с произлезли от това последствия;
2. неспазване на правилата за добра фармацевтична практика с произлезли от това последствия.
Чл. 38. За нарушения по чл. 37 на магистър-фармацевта могат да бъдат налагани следните наказания:
1. порицание;
2. глоба в размер от една до пет минимални работни заплати;
3. заличаване от регистъра на регионалната фармацевтична колегия за срок от три месеца до три години.
Предложение да се промени:
Чл. 38. За нарушения по чл. 37 магистър-фармацевта отговаря съгласно действащото законодателство и неговата вина се постановява от съда.
Чл. 39. (1) Нарушенията по чл. 37 се установяват с акт за констатирано нарушение.
(2) Актовете по ал. 1 се съставят от членовете на комисията по етика и качество към съответната регионална фармацевтична колегия.
(3)  Наказателните постановления се издават от председателя на управителния съвет на регионалната фармацевтична колегия.
(4) Препис от наказателното постановление се изпраща на работодателя на наказаното лице.
Предложение да се промени:
Чл. 39. (1) Нарушенията по чл. 37 се установяват от контролните органи на ИАЛ или съвместно с други държавни органи. 
(2),(3),(4) да отпаднат

Чл.40 и Чл.41 да отпаднат

Във връзка с така представените и предложени от мен за обсъждане и дискусия поправки в Закона за съсловната организация на магистър-фармацевтите се налагат и следните поправки в ЗЛПХМ, а именно:
 

 Предложение за коригиране на всички текстове в ЗЛПХМ, изрично упоменаващи името «Български фармацевтичен съюз (БФС)» и замяната му с термина
 «фармацевтично съсловие» или «фармацевтична общост»
 Отпадане на всички текстове в ЗЛПХМ, изискващи удостоверения за членство в БФС и замяната им с удостоверение от регистъра на ИАЛ за правоспособност на магистър-фармацевта:
Напр.Чл.228, (1) т.7  удостоверение за вписване в регистъра на районната колегия на Българския фармацевтичен съюз за магистър-фармацевта, ръководител на аптеката, както и информация относно наложени наказания по реда на Закона за съсловната организация на магистър-фармацевтите
Предложение да се промени:
Чл.228, (1) т.7 Удостоверение за вписване в регистъра на ИАЛ съгл. чл.19 (1), т.9 (това е предложената по-горе промяна за включване на точка, изискваща от ИАЛ да води регистър на правоспособните магистър-фармацевти)
Предложения за изменения и допълнение на
ЗЛПХМ свързани с гарантиране правото контролни функции от страна на ИАЛ върху дейностите на магистър-фармацевтите да се осъществяват само от лица с висше фармацевтично образование
ЗЛПХМ, Глава Десета, Търговия на дребно с лекарствени продукти
Чл.220 (1) Дейностите по чл. 219, ал.1 се извършват от магистър-фармацевт.
Предложение за допълнение:
Чл.220 (1) Дейностите по чл. 219, ал.1 се извършват и контролират от магистър-фармацевт.
Предложение да се включи нов член 233а, регламентиращ правоспособността на котролиращото длъжностно лице:
Чл.233а Контрол върху дейността на ръководителят на аптеката и дейностите по чл.219 се осъществяват от длъжностно лице с правоспособност по чл.224ЗЛПХМ, Глава Девета, Търговия на едро с лекарствени продукти

 Чл.200 Изпълнителната агенция по лекарствата оценява документацията и извършва проверка на място на обектите, посочени в заявлението, за установяване на съответствието им с изискванията на Добрата дистрибутурска практака.
Предложение за включване на ал.1:
(1) Длъжностните лица от Изпълнителната агенция по лекарствата отговорни за оценката на документацията и извършването на проверка на място на обектите, трябва да отговарят на следните изисквания:
1. магистър-фармацевт с най-малко една година трудов стаж по специалността
2. не е лишен от право да упражнява професията
3. не е осъждан за престъпления, свързани с упражняване на професията му, за престъпления против собствеността и стопанството или за умишлени престъпления срещу личността
Готов съм на задълбочен и сериозен дебат по горе-предложеното от мен и с удоволствие бих изслушал допълнения и мнения към така предложените текстове !


[ Редактирано четвъртък 29 септември 2016 - 22:03:25 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
Post to Facebook
четвъртък 29 септември 2016 - 23:41:05


Регистриран потребител #500
Регистриран: сряда 21 септември 2011 - 06:43:20
съобщения: 185

Добави коментар към горната статия ^ bv.gif



________________________________
__________________________________
Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!
Най-отгоре
admin
петък 30 септември 2016 - 17:41:13
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2955



РЕГИОНАЛНА ФАРМАЦЕВТИЧНА КОЛЕГИЯ НА БФС – ШУМЕН
Изх.№ ...............
НА ВНИМАНИЕТО НА ПРОФ. ИЛКО ГЕТОВ
КОПИЕ ДО: ГС БФС МАГ.ФАРМ СВ.КРУМОВ
СТАНОВИЩЕ
ОТ МАГ.ФАРМ МАРИЯ ВЕЛИНОВА
РФК ШУМЕН зам. пред. На УС РФК Шумен / БФС
ПО ПОВОД НА ЗАКОНОДАТЕЛНИТЕ ИНИЦИАТИВИ НА БФС /ФАРМАЦЕВТИЧЕН / И
СТРАТЕГИЯТА НА СЪСЛОВНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ
На първо място, важно и същестевно е да се определи същността на фармацията -
Фармацевтичната професия е високо-хуманна медицинска дейност. Тя е творчество, което
съчетава в себе си наука, изкуство и техника. Цялата дейност на магистър-фармацевта е в
служба на живота, здравето (психическо и физическо) и работоспособността на отделния човек и
целия народ.
Фармацевтичната професия е регулирана професия.
Тя изисква от магистър-фармацевта човечност, всеотдайност и чувство за отговорност. Фармацевтът
е длъжен да упражнява своята професия по съвест и да отговаря на доверието, което му предоставя
тя.
Фармацевтите са част от общата грура в здравеопазването и трябва да изискаме и да получим
равен статут с БЛС и ССБ, за да не останем в „задния двор“ на здравната система.
Чл.222 на Закона не се спазва, защото ограничението от 4 аптеки на една фирма се заобикаля с
много фирми по 4 аптеки. На практика различни търговски дружества с по 4 обекта са свързани
лица.
Реалното спазване на законовите разпоредби се решава с
ИЗИСКВАНЕ НА ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА
СВЪРЗАНИ ЛИЦА
Ефективен контрол за спазване на забраната за вертикална интеграция, поради създаване на
монополни структури. Не биха съществували верижни структури, ако се спазваха законовите
рамки и ако държавата / в лицето на управляващите / влезе пълноценно в своята роля,
постредством контролните си органи по спазването на всички нормативни и законови правила.
За да се осигури независимост на решенията на маг.фармацевта в пряката му работа и
задълженията, които му се вменяват от закона, трябва да се осигури и търговска, правна и
финансова независимост на същия – т.е. Статутът на наемния фармацевт в производствено или
търговско дружество го прави зависим в работата от решенията на собственика, а в същото
време отговорността е изцяло на специалиста.
При отпадане на изискването собственик на дружеството, занимаващо се с търговия на ЛС да е само
маг.фармацевт, да се помисли в направление с предложение за текст, който да задължава
собственика на търговското дружество, сключило договор за управление или трудов договор с
маг.фарм. -Управител на обекта, да гарантира независимост при вземането на
професионалните решения – дялово участие в дружеството , декларация в този смисъл; или друг
правен способ;
При всяка регулирана професия се изискват точни правила за работа ВЪВ ВСЯКА ЕДНА СФЕРА НА
СТОПАНСКИЯ ЖИВОТ, където се практикува, без изключения и двоен стандарт -
- минимално защитени цени на ЛП, които да включват достатъчна принадена стойност и защита от
нелоялна конкуренция от страна на монополни и дъмпинг структури;
- чрез регулаторни механизми, изключващи закононарушенията, да се гарантира водещият принцип
в работата на фармацевт да е фарм.грижа, а не оцеляването му в нездрава среда на
монополизирането на сектора;
- по-малък, приемлив размер на ДДС -ставката за лекарствените продукти – между 5 и 10%
- ясни правила за работа на всяко ниво на практикуване на професията – производство, търговия,
научна дейност, и пр.
Чрез ясни Пи Ар и медийни послания да е ясно на всички, че се злоупотребява с термините
предприемчивост, стопанска инициатива, свободно движение на стоки и услуги и прочие. Да се
популяризират достатъчно факти и примери, че дори в страните с тотален либерален режим, вече
желаят регулация, поради невъзможност на здравните им фондове да планират елементарен бюджет
дори за в близко бъдеще.
- Ценова регулация – Държавата регулира цените, защитавайки потребителя, но не оставя
достатъчно принадена стойност за ТД, за да може финансово да обезпечи високите изисквания към
осъществянане на здравната услуга в аптеката.
- прозрачност и ясни правила по цялата верига на ценообразуването – от производителя до ТД.
Обществена тайна е, че производителите работят с минимум 200% рентабилност , а аптека със
средна надценка около 10- 12%, което е прецедент за фармацията в целия свят.
- да се направи работещо и реално генеричното заместване – то е начин да се направи по-достъпно
всяко лечение с ЛП.
- щом има държавна регулация на цените, би трябвало да има регламентирана цена за
фармацевтичната услуга – консултация, обработка на рецептата и прочие;
- съизмеримост между регулацията на надценките и размера на санкциите при установено
нарушение;
- адекватност за налагане и размер на глоба към „провинението“ и общия стокооборот на дейността
в това направление – давам пример:
санкция от 5000 лева за констатирано нарушение при работа с наркотични – напр. отчетена стара
бланка или незаключен метален шкаф---при средна надценка 15% на продуктите на средна цена
2,45 лв и по 20 опаковки средна реалицазия на месец. За да си покриеш санкциата от 5000 лева
трябва да реализираш продажба на около 80 000 броя от ЛП
Точни регулативни норми за откриване на аптеки с определени критерии:
– брой население,
- отстояние на обектите един от друг;
- унаследяване по пряка линия и пр.
Обмисляне и оформяне на пакет от мерки /стимули/, които да се предложат на местните органи на
управление за приемане и стимулиране на фармацевтите за откриването на нощни аптеки и
такива в отдалечени неатрактивни региони;
За всяка фарц. инициатива, свързана със законодателството да се търси съдействие от
Европейските Комисии към Европейския Парламент ангажирани с проблемите на здравеопазването
на страните членки на ЕС като:
юридически и икономически обосновани искания, позовавайки се на Европейските практики по
отношение на регулацията в здравеопазването
- трябва да се наблегне на проблема с монополизиране на сектора в България, тъй като всички
действия в досегашните промени на закона и наредбите обслужват корпоративните интереси,
изградените вертикални и хоризонтални структури в бранша. Агрументите в подкрепа на исканията ни
трябва да бъдат красноречиви и да посочват практиките в цяла Европа, за да бъдат недвусмислено
доказателство за ПРЕЦЕДЕНТ и отявлен фармацевтичен геноцид
- да се набляга на термините КОРУПЦИОННИ ПРАКТИКИ, МОНОПОЛИЗЪМ, защита на
КОРПОРАТИВНИ ИНТЕРЕСИ
- да се потърси подкрепата на другите браншови организации в здравеопазването и пациентски
такива
2. Иницииране на преговори за адекватни промени в нормативната уредба касаеща работата на
магистър-фармацевтите със съответните отговорни фактори в МЗ, като се изтъкне ясната и
недвусмислена позиция на членовете на Фармацевтичния съюз. Тези преговори да се водят с
изтъкване и основаване на финансови и юридически аргументи т.е. да бъдат с участието на юристи и
финансови специалисти.
3. При установяване на нарушения и противоречия в нормативна уредба касаеща сектор
здравеопазване да се предприемат мерки за сезиране на Конституционния Съд с оглед произнасяне
законосъобразност и нарушаване на Конституционни разпоредби.
4. Постоянни преговори с МЗ /, да има ясни послания към обществеността с помощта на
доброжелателни медии, пресконференции и прочие.
6. Подкрепа и съпричастност към проблемите на всяка част от членската маса – производство,
наемните и отговорни фармацевти в болниците, ДКЦ-тата и Диспансерите, бюджетната сфера, но
преди всичко недвусмислено послание към обществеността за ангажираността на фармацевтите към
проблемите на здравеопазването в страната.
7.Търсене на съдействие и подкрепа от сродни съсловни организации в страната, ЕС и останалите



_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
Post to Facebook
петък 30 септември 2016 - 17:44:59


Регистриран потребител #500
Регистриран: сряда 21 септември 2011 - 06:43:20
съобщения: 185

Добави коментар към горната статия ^ bv.gif



________________________________
__________________________________
Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!
Най-отгоре
admin
събота 01 октомври 2016 - 13:28:25
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2955
· 

ПЛАТФОРМА МАНДАТ 2016-2019 „ПЪТНА КАРТА: БФС 2020“

Водещи НАСОКИ: Поддържане на устойчиво и ефективно лекарствоснабдяване; Създаване на условия за индивидуално професионално развитие, нарастване на доходите и позитивен имидж на професията; Подкрепа за висококачествено, проблемно базирано и ориентирано към нуждите на практиката продължаващо фармацевтично обучение.

А) ПРИОРИТЕТИ В МАКРООБКРЪЖАВАЩАТА СРЕДА ЦЕЛ:

УТВЪРЖДАВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА МЯСТОТО НА СЪЮЗА В ОБЩЕСТВЕНИЯ ЖИВОТ В СТРАНАТА И МЕЖДУНАРОДНИЯ АВТОРИТЕТ

ДЕЙНОСТИ:
Засилване институционалната роля на БФС и участието в промените на нормативната база. Създаване на Балканска мрежа на сродни съсловни организации на фармацевти. Поддържане на конструктивен диалог и разширяване на мрежата от доверени партньорски организации. Активна и последователна роля в Българската организация за верификация на лекарствата. Медийно присъствие в съответствие с новото място и приоритети на Съюза, вкл. в интернет пространството и социалните медии. Проактивно налагане на визията на БФС за развитие на фармацевтичната професия и продължаване на борбата за възстановяване на „етичен модел“ на системата на лекарствоснабдяване.

 ОЧАКВАН РЕЗУЛТАТ: БФС да заеме позиция на „основен играч“ и непреодолим фактор в национален план, търсен и уважаван международен партньор.


Б) ПРИОРИТЕТИ ЗА ОРГАНИЗАЦИОННОТО СЪСТОЯНИЕ НА СЪЮЗА
 ЦЕЛ: ПОДОБРЯВАНЕ НА ДИАЛОГА, КАПАЦИТЕТА И ОСИГУРЯВАНЕ НА РАБОТАТА НА ЦЕНТРАЛНИТЕ И РЕГИОНАЛНИ ОРГАНИ ДЕЙНОСТИ:

 
Създаване на банка с кадри, подготвени за съсловна дейност за осигуряване на приемственост, ангажираност и стабилно развитие след 2020г. Поддържане и развитие на диалог, доверие, подкрепа и обмяната на „добри практики“ с и между РФК.
  Разработване и приемане на стратегически документ „Визия: БФС 2030“. Провеждане на годишни съсловни информационни срещи с представители на всички РФК. Укрепване на капацитета на РФК за продължаващо обучение, административно обслужване на членовете и колаборация с централните органи, местни и централни институции и организации и другите РФК. Активна колаборация с магистър-фармацевти заемащи значими обществени и професионални позиции.  Включване на студентите по фармация в дейностите на БФС, привличането им към ценностите на организацията и подготовка за професионалната им реализация..

ОЧАКВАН РЕЗУЛТАТ: Пълноценно и стабилно функциониране на Съюза в рамките на мандата. Осигуряване на приемственост чрез преизбиране на членове на централните органи.


В) ПРИОРИТЕТИ В РАБОТАТА НА ЦЕНТРАЛНИТЕ ОРГАНИ НА СЪЮЗА ЦЕЛ:
РЕАЛИЗИРАНЕ НА ЗНАЧИМИ ВЪНШНИ И ВЪТРЕШНИ ПРОЕКТИ И РЕШЕНИЯ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ИКОНОМИЧНА, ЕФЕКТИВНА И ОПРОСТЕНА АДМИНИСТРАЦИЯ И ПРОЦЕДУРИ

ДЕЙНОСТИ:
Осигуряване на стабилност и независимост във финансовото състояние на Съюза и недопускането на кризисни ситуации. Продължаване и развитие на успешните проекти (БФД, 10-ти февруари, годишни стипендии за студенти, мАптека, Фонд за подпомагане на членове, „гореща“ телефонна линия за пациенти и др.) и стартиране на нови (платформа за дистанционно продължаващо обучение, help desk за системата за верификация, информационни кампании за пациенти, месечен електронен бюлетин за работата на централните органи и РФК, работни срещи за кариерно развитие със студенти по фармация и др.).
 Активно участие в международни проекти – PGEU, EurHeCA, FIP. Обмен на утвърдени добри практики и стандарти за създаване на условия за по-добро обществено здраве. Осигуряване на поне едно финансиране по еврофондове и оперативни програми. Прозрачност, гарантиране на законосъобразност и спазване на законите и устава в цялостната дейност, привличане на широк кръг членове и експерти в ежедневните дейности и инициативи.

 ОЧАКВАН РЕЗУЛТАТ: Организационната архитектура и капацитет да позволяват отстояването на позиции, реализирането на национални проекти, постигането на видим напредък и последователност на политиките.


Г) ПРИОРИТЕТИ ЗА ПРОФЕСИЯТА НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТА ЦЕЛ: ЗАСИЛВАНЕ НА РОЛЯТА И МЯСТОТО НА МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТА В ИНТЕГРИРАНИТЕ ГРИЖИ ЗА ПАЦИЕНТИТЕ И ЗДРАВНАТА СИСТЕМА 

ДЕЙНОСТИ: Иницииране на промени в нормативната база, водещи до разширяване на компетенциите и дейностите, извършвани от магистър-фармацевтите – генерично заместване и предписващи фармацевти за лечение на определен списък заболявания. Въвеждане на финансирани с обществен ресурс допълнителни услуги в аптеката. Реално въвеждане на регулация по демографски и географски критерии на аптечната мрежа.
 Съхраняване на атрактивността на професията чрез регулиране на броя на приеманите студенти и броя на завършващите магистър-фармацевти и след 2020 г. Продължаване реализацията на стратегията за етичен модел на „Фармация, ориентирана към пациента“ в България.
 Отвоюване на водеща роля на магистър-фармацевта и аптеката в осигуряването на висококачествени и ефективни фармацевтични грижи и услуги.
 Използване ресурса на болничните и клинични фармацевти за оптимизиране на разходите и резултатите в системата на здравеопазване. Ускорено въвеждане на технологични иновации в аптеките, подпомагащи професионалните решения и резултатите от дейността.
 Стартиране на национална програма за “Smart pharmacist” (Интелигентен личен фармацевт).
 Подкрепа за развитието и усъвършенстването на добрите практики във фармацията, вкл. аптечна практика в съзвучие с новите технологии.


ОЧАКВАН РЕЗУЛТАТ: Професията „магистър-фармацевт“ да остане сред топ 5 на предпочитаните професии в националната рейтингова класация, да не се допусне появата на: безработица, намаляване на доходите и отрицателни обществени нагласи.


Д) ПРИОРИТЕТИ ЗА ЧЛЕНОВЕТЕ НА СЪЮЗА ЦЕЛ:   ПО-ДОБРА РАЗПОЗНАВАЕМОСТ НА БФС КАТО „МОЯТА СЪСЛОВНА ОРГАНИЗАЦИЯ“
 
ДЕЙНОСТИ:
 Трансформиране на платформата е-БФС в м-БФС.
 Достигане на формите за продължаващо обучение до 90% от членовете към 2019 г.
 Равнопоставеност на членовете и нетърпимост към не-етични и нелоялни практики и противоуставно поведение.
 Осигуряване на възможности за провеждане на вътрешно-съсловни „референдуми“.
 Гарантиране на информираност, участие във вземането на решения и подкрепа за иновативни, приложими и в интерес на голям брой членове идеи и проекти.

ОЧАКВАН РЕЗУЛТАТ: Броят на редовните членове на Съюза да нараства според прогнозите, повече от 50% да станат активни потребители на официалния сайт и страница в социалните мрежи, вътрешно-съсловните мероприятия и активности да са разпознаваеми, търсени и посещавани от средно 1/3 от членовете на годишна база.

 Е) КЛЮЧОВИ УСЛОВИЯ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЪТНАТА КАРТА:
- ЕКИПНОСТ - ПРИЕМСТВЕНОСТ -ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ В ПРИДЪРЖАНЕТО КЪМ ЕТИЧНИТЕ ПРИНЦИПИ И ЦЕННОСТИ НА БФС И ПРОФЕСИЯТА „МАГИСТЪР-ФАРМАЦЕВТ“.

София, 18.09.2016 г.  


[ Редактирано събота 01 октомври 2016 - 22:20:47 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
Post to Facebook
събота 01 октомври 2016 - 22:23:23


Регистриран потребител #500
Регистриран: сряда 21 септември 2011 - 06:43:20
съобщения: 185

Добави коментар към горната статия ^ bv.gif



________________________________
__________________________________
Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!
Най-отгоре
 

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System


Back on top ^



'crystalx 1.1' by Joei. Original html theme by Nuvio. This theme also contains code by Wiedhodho.
Време за изпълнение: 0.0922 сек., 0.0141 от тях за заявки.