Здравей

Потребител:

Парола:




Помни ме

[ ]
[ ]
[ ]




Новини 2018

ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
 


Ден и час

 


Търси PHARMABG.NET



Онлайн

Гости: 5, Регистрирани: 0 ...

най-много онлайн: 115
(Регистрирани: 0, Гости: 115) на 01 апр : 13:27

Регистрирани: 242
Най-новият регистриран: EMILIQ

Форуми

PHARMABG.NET :: Форуми :: Подкатегории :: Неспециализиран
 
<< Предишна тема | Следваща тема >>
Здравословно ли се хрàните
Редактори: admin , salvia, иван, Post to Facebook
Автор Отговор
admin
четвъртък 28 юни 2018 - 11:14:24
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2959

Здравословно ли се хрàните




 Най-добрата диета е да не спазвате диета. Иначе казано диетата трябва да се превърне в начин на живот. Временните хранителни режими постигат резултати, но те няма да са трайни, ако след това се върнете към лошите си навици.

 Закуската ви дава повече енергия дори от чаша кафе. Затова не бива да я пропускате. Изберете закуска, богата на фибри и протеини. Така ще забравите за проблемите с нередовния стомах и ще сте сити до обяд.

Откажете се от т.нар. junk food/боклучава храна.
Боклучавата храна най-често съдържа много калории и мазнини и ниско количество полезни хранителни вещества. Редовната употреба на junk food води до затлъстяване и всички здравословни проблеми, които идват с това. Ако все пак обичате боклучава храна, може да си позволявате понякога, стига да не става ежедневие.

Захарта дава енергия, но след като действието й премине, се чувствате много по-изморени. Затова внимавайте какво купувате и винаги четете етикетите, дали и колко добавена захар съдържат продуктите.

Рибата е една от най-полезните храни и добър източник на протеин и омега-3 мастни киселини и витамин D. Наблягайте на мазните риби, като сьомга, сардини, херинга, риба тон, скумрия.

 Плодовете и зеленчуците са жива храна, която ни зарежда с витамини и минерали. Редовната консумация на плодове и зеленчуци помага да изчистим тялото си от токсините. Освен това те съдържат малко калории и много хранителни вещества. Затова са задължителни за здравословното хранене.

 Разнообразната и естествена храна ще достави на организма всички необходими елементи за функционирането му, защото това е заложено по един великолепен начин в еволюцията на Човека.
Затова „слушайте“ тялото си, то знае какво иска!

  Не прекалявайте с хигиената!
 Добре е още от раждането, да отглеждаме децата си като спазваме основните хигиенни правила, но без изпадане в крайности. Маниаците на тема чистота отглеждат болнави и алергични деца, защото тяхната имунна система закърнява при стерилна обстановка и не знае как да се справи с предизвикателствата на заобикалящата ни действителност.

 Не изключвайте и мазнините от менюто си, моля!
 Горките мазнини, подложени на забрани с години, докато някой се сети колко са полезни! Разбира се в умерени количества и качествени, предимно растителни. Реабилитирани са даже и маста и сланината.
 Всъщност причина за атеросклерозата е състоянието на кръвоносните съдове, а не лошите мазнини.
 Виновни за наднорменото тегло са излишните въглехидрати, защото се натрупват като мазнини в тялото.

 Яйца - холестерол, инфаркт!?
 Това дори и децата го знаят! Да, ама не!
Хапвайте смело яйца!
 Доказа се, че холестеролът в яйцата не е толкова много и толкова опасен. Организмът сам синтезира холестерол, който е по-вреден, отколкото внесения с храната. А и има теория, че екзогенният (внесен с храната) потиска ендогенния (собствен).
 Сам по себе си холестеролът е полезен за тялото, от него се синтезират хормоните, участва в изграждането на клетъчната стена, нервната система и т.н. Безспорно, излишъкът е вреден, но това не е основание да се изключат яйцата, а да се внимава с количествата.

 Не приемайте нискокалорични напитки, ако искате да отслабнете! Експериментално е установено, че приемащите нискокалорични напитки всъщност приемат повече калории за деня. Явно си наваксват с други източници. Единствената здравословна напитка е водата. Не се мъчете да излъжете тялото си, ако не можете без напитки, пийте традиционните, но в малки количества.

 Не мийте зъбите си веднага след хранене! Особено, ако сте хапнали кисели храни и напитки (фреш, цитруси, плодове). Киселината временно леко размеква емайла и ако веднага се подложи на агресивно търкане с четка и паста, той се уврежда. Затова се препоръчва миенето на зъбите да става 30 минути след хранене.

Хлябът е най-често консумираният хранителен продукт.

        Видът на зърнената култура и брашното, добавените вещества и технологията на производството на хляба определят неговата хранителна стойност.

        СЪСТАВ И ХРАНИТЕЛНИ СВОЙСТВА НА ХЛЯБА
        Зърната, от които се приготвя хляба (пшеница, царевица, ръж) съдържат около 70% въглехидрати, 10-12% белтъци и 2-8% мазнини. Останалата част се допълва от вода, минерални вещества, витамини, хранителни влакнини и други.
 
     ВИДОВЕ ХЛЯБ

        Съществуват два основни видове хляб: тъмен и бял.
        Тъмните видове хляб се приготвят от брашно, получено чрез смилане на цялото зърно или премахване само на зародиша му. По този начин се запазват ценните вещества: влакнини, белтъчини, мазнини, витамини и минерали.
Белият хляб се приготвя от рафинирано брашно, получено след отстраняване на Външната обвивка и зародиша на зърното. Поради това белият хляб съдържа предимно скорбяла и В незначителни количества ценните съставки на зърното.

        ЗДРАВОСЛОВНО ЗНАЧЕНИЕ НА ТЪМНИТЕ ВИДОВЕ ХЛЯБ
        Тъмният хляб трябва да присъства ежедневно в храненето на децата и възрастните хора.
        С полезните си съставки той е по-здравословен от белия, тъй като:
                - понижава серумното ниво на холестерола, в резултат на което намалява рискът от развитие на атеросклеро¬за и съдови болести;
                - поддържа в нормални граници кръвната захар;
                - подпомага оптималното функциониране на червата и предпазва от запек;
                - улеснява поддържането на здравословно телесно тегло;
                - оказва благоприятен ефект върху нервната, имунната и сърдечно-съдовата системи.

        Тъмните видове хляб се препоръчват за профилактика на:
                - атеросклерозата и свързаните с нея две най-значими заболявания - исхемична болест на сърцето и мозъчно-съдова болест;
                - повишеното кръвно налягане;
                - диабета;
                - наднорменото тегло и затлъстяването;
                - рака на дебелото черво и на гърдата



[ Редактирано четвъртък 28 юни 2018 - 12:02:28 ]

_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
admin
четвъртък 28 юни 2018 - 12:01:00
admin=salvia.... моите мнения са си мои лични


Регистриран потребител #1
Регистриран: четвъртък 20 ноември 2008 - 21:27:53
съобщения: 2959

Добави коментар към горната статия ^ bv.gif



_________________________________________

Моля, посетителите да кликнат по един път на рекламата, за да поощрят този сайт!

препоръчано

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Как изобщо бихме могли да притежаваме каквото и да било?
В най-добрият случай сме само временни собственици
на играчките си за кратък отрязък от време.

=======
Най-отгоре
 

Иди:     Най-отгоре

Публикувайте тази тема: rss 0.92 Публикувайте тази тема: rss 2.0 Публикувайте тази тема: RDF
Powered by e107 Forum System


Back on top ^



'crystalx 1.1' by Joei. Original html theme by Nuvio. This theme also contains code by Wiedhodho.
Време за изпълнение: 0.1598 сек., 0.0411 от тях за заявки.